loading...
نوجوانان به روز
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
ویندوز 8.1 1 472 van
رامین بازدید : 126 شنبه 10 خرداد 1393 نظرات (0)

شخصیت بتمن و دنیای وی دارای پتانسیل بسیار بالایی برای گسترش و بسط دادن می باشد. شخصیت های متعددی که در این دنیا وجود دارند که هر کدام از آن ها از ویژگی ها و شخصیت پردازی های خاص خود برخوردارند باعث شده تا هر یک از  کاراکتر های فرعی دنیای بتمن به اندازه یک شخصیت اصلی در سایر داستان های کمیک بوکی دارای اهمیت باشند که بارزترین نمونه ی آن ها شخصیت جوکر می باشد که طرفداران این شخصیت منفی حتی از طرفداران بعضی از قهرمانان کمیکی بوکی نیز بیشتر است. همین پتانسیل بالا سبب شده است تا فیلم ها، انیمیشن ها و همچنین بازی های رایانه ای مختلفی از شخصیت بتمن تولید شود که در میان آن ها سه گانه ی سینمایی این عنوان و سری بازی های رایانه ای بتمن به جایگاه ویژه ای دست یافته اند.

آخرین نسخه از سری بازی های بتمن با نام Batman : Arkham Origins سال ۲۰۱۳ عرضه شد و به ریشه های شکل گیری شخصیت بتمن می پرداخت. این عنوان داستانی اولین رویارویی بتمن با بزرگ ترین دشمن خود یعنی جوکر را به تصویر می کشید ولی نتوانست به اندازه نسخه های قبلی خود در زمینه ی فروش و نمرات موفق ظاهر شود و در حد یک عنوان متوسط بود. چند ماه پس از عرضه ی این عنوان، استدیو Warner Bros. Games Montréal اعلام کرد که یک DLC داستانی جدید برای این عنوان با نام Batman : Arkham Origins : Cold, Cold Heart عرضه خواهد شد که به اولین مبارزه ی بتمن با Mr. Freeze خواهد پرداخت. سرانجام این محتوای اضافی در تاریخ ۲۲ آپریل عرضه شد و همانند نسخه ی اصلی در حد متوسطی قرار داشت.

batman arkham origins  cold  cold heart 2474223 قلب یخی | نقد و بررسی  Batman : Arkham Origins : Cold, Cold Heart

Batman : Arkham Origins : Cold, Cold Heart

نام : Batman : Arkham Origins : Cold, Cold Heart

سازنده : Warner Bros. Games Montréal

ناشر : Warner Bros

پلتفرم ها : Xbox 360، PS3، PC

تاریخ انتشار : ۲۲ آپریل ۲۰۱۴

برای اینکه بتوانیم نقد مناسبی از این DLC ارایه دهیم، ابتدا به نقد و بررسی مختصر نسخه ی اصلی می پردازیم.

بتمن آغاز می کند

عنوان Batman : Arkham Origins که توسط استدیو Warner Bros. Games Montréal توسعه یافت، در واقع یک نسخه ی فرعی از سری بازی های بتمن بود و هدف از انتشار آن کسب سود بیشتر و همچنین فراموش نشدن این سری بود. همان طور که از نام بازی نیز پیدا است، داستان آن پیرامون دورانی است که بتمن هنوز جوان است و به پختگی لازم نرسیده است. او در سال دوم فعالیت خود با شورشی در زندان Blackgate رو به رو می شود و پس از بررسی این ماجرا می فهمد که Balck Mask از زندان فرار کرده و ۸ قاتل خبره را برای به قتل رساندن وی اجیر کرده است. بتمن در حین بررسی های خود برای یافتن دلیل این تصمیم با این ۸ قاتل نیز رو به رو می شود و موفق می شود همگی آن ها را شکست دهد. پس از اندکی پیشروی در داستان بازی بتمن متوجه می شود که در پشت همه ی این قضایا  شخصیتی به نام جوکر قرار دارد که یک جانی بالفطره است و اهداف وی همانند سایر خلافکاران و جنایت کاران نمی باشد. بازی به خوبی شکل گیری رابطه ی میان بتمن و جوکر را به تصویر می کشد و در این امر عالی عمل کرده است.

403 قلب یخی | نقد و بررسی  Batman : Arkham Origins : Cold, Cold Heart

داستان Batman : Arkham Origins دارای روند مناسبی بود و به خوبی مخاطب را با خود همراه می ساخت اما ضعف اصلی بازی در زمینه ی گیم پلی بود.

داستان Batman : Arkham Origins دارای روند مناسبی بود و به خوبی مخاطب را با خود همراه می ساخت اما ضعف اصلی بازی در زمینه ی گیم پلی بود که عملا هیچ نکته ی جدید در آن وجود نداشت و تمام موارد آن تکرار قابلیت های نسخه های پیشین بود و تنها نکات جدید و جالبی چون بررسی صحنه ی قتل به بازی اضافه شده بود که کمی به این بخش از بازی تازگی داده بود. گرافیک بازی نیز پیشرفت چندانی نداشت و تنها برخی از تکسچر ها و بافت ها از کیفیت بهتری برخوردار بودند اما از سوی دیگر بازی سرشار از باگ های مختلف بود و به همین دلیل تیم سازنده اعلام کرد تمرکز اصلی آن ها در  DLC آینده ی بازی کاهش این باگ ها خواهد بود. از سوی دیگر بخش صدا گذاری و موسیقی بازی از نکات قوت آن می باشد. با اینکه صداگذاران شخصیت های اصلی بازی در این نسخه حضور نداشتند و بعد ها مشخص شد که در حال کار بر روی عنوان Batman : Arkham Knight بودند، ولی صدا پیشگان جدید یعنی نولان نورث در نقش بتمن و تروی بیکر در نقش جوکر به قدری کار خود را خوب انجام دادند که جای هیچ حرفی را باقی نمی گذارند. آهنگسازی بازی نیز بر عهده ی Christopher Drake بوده است که پیش از بازی آهنگسازی انیمیشن های مختلف بتمن را بر عهده داشته است. در کل می توان گفت Batman : Arkham Origins به عنوان یک عنوان مستقل و بدون پیشنیه ی قبلی بسیار خوب و جذاب است ولی اگر این نسخه را با توجه به نسخه های پیشین نقد کنیم بدون شک یک عنوان متوسط و تکراری می باشد.

زندگی یخ زده

داستان Cold, Cold Heart رخداد های ۷ ماه پس از نسخه ی اصلی را روایت می کند. در ابتدای بازی بروس وین جشن خیریه ای را برگزار کرده است که در آن میلیونر معروف شهر گاتهام یعنی Ferris Boyle نیز شرکت دارد و در این مراسم همه چیز به طور عادی دنبال می شود تا اینکه ناگهان دمای هوا به طور محسوسی کاهش می یابد و ناگهان همه چیز یخ می زند و Mr. Freeze وارد مراسم شده و در پی یافتن Ferris Boyle است. وی به همراه مردان پنگوئن در جست و جوی Ferris Boyle است ولی در این هنگام بروس وین بدون اینکه در هیبت بتمن ظاهر شود، با کت و شلوار خود شروع به مبارزه با افراد Mr. Freeze می کند تا اینکه به مخفیگاه خود یعنی BatCave برسد و بتواند به تجهیزات خود دست یابد. برای اینکه درک بهتری نسبت به تصمیمات Mr. Freeze داشته باشید، بیوگرافی مختصری از این کاراکتر را ذکر می کنم.

batman arkham origins  cold  cold heart 2515221 قلب یخی | نقد و بررسی  Batman : Arkham Origins : Cold, Cold Heart

Mr. Freeze با نام واقعی Victor Fries دانشمندی شناخته شده و قابل احترام بود.

Mr. Freeze با نام واقعی Victor Fries دانشمندی شناخته شده و قابل احترام بود. وی به همراه همسر خود Nora به آزمایشات خود ادامه می داد و این دو به شدت به یکدیگر علاقه مند بودند تا اینکه همسر وی به بیماری  بدون درمانی مبتلا شد که وی را مجبور کرد بدن همسرش را منجمد کند. وی پس از آن در تلاش برای یافتن درمانی برای بیماری همسر خود بود ولی رئیس وی یعنی Ferris Boyle همسر وی را دزدید و از او خواست تا کار هایی که وی می خواهد را انجام دهد. Victor Fries تمام تلاش خود را انجام می دهد تا درخواست های رئیس خود را انجام دهد و همسرش را نجات دهد ولی در پی این آزمایش ها خود دچار تغییر می شود و به فردی با نام Mr. Freeze تبدیل می شود که نمی تواند در دمای بالای صفر زندگی کند و به همین دلیل همه چیز وی از یخ است. و تنها در پی یافتن همسرش و انتقام از رئیسش یعنی Boyle است.

در واقع شخصیت Mr. Freeze همانند سایر دشمنان بتمن در پی نابودی جامعه نیست و تنها هدف او نجات همسرش است و در این راه از راه های غیر قانونی عمل می کند و همین نکته است که باعث می شود وی نوعی حس ترحم از سوی مخاطبان را با خود همراه کند. در ادامه ی داستان، بتمن سعی می کند جلوی اقدامات Mr. Freeze را بگیرد و در پایان نیز موفق می شود. البته پنگوئن نیز در این DLC نقش کوتاهی ایفا می کند ولی به حد حضور وی نسخه های قبلی نمی باشد. در بازی مکان های متعددی وجود ندارد ولی بتمن برای بررسی برخی از مدارک باید به دفاتر GothCorp که مقر Mr. Freeze برود و همچنین حضور کوتاهی نیز در یکی از کلوب های شبانه ی پنگوئن دارد تا از وی اطلاعاتی کسب کند. البته GothCorp  به وسیله ای دیواری از یخ پوشیده شده است که تنها راه از بین بردن آن جمع آوری و دستیابی به برخی از آیتم ها در مرحله ی کلوب شبانه است که این امر باعث می شود که مخاطبان چندین بار این مرحله را تکرار کنند و همین نکته از تلاش های ضعیف تیم سازنده برای افزایش زمان بازی بوده است. بخش داستانی این DLC چیزی حدود ۳ ساعت می باشد و آن طور که باید و شاید شما را با خود همراه نمی کند و دارای اوج و فرود مشخصی نیست و هر چه به سمت پایان پیش می رود، روایت منسجم خود را از دست می دهد اما قرار دادن شخصیت Mr. Freeze به عنوان تنها شخصیت منفی و تمرکز کافی بر روی وی یکی از نکات مثبت این DLC نسبت به نسخه ی اصلی است که در آن تعدد کاراکتر ها باعث شلوغی بیش از حد بازی شده بود.

سرمایی سوزناک

گیم پلی Cold, Cold Heart تفاوتی با نسخه ی اصلی بازی ندارد و تنها چندین گجت و ویژگی جدید به آن اضافه شده است که مهم ترین آن ها لباس جدید بتمن یعنی  Extreme Environment می باشد. این پوشش جدید اختصاصا برای مبارزه با Mr. Freeze طراحی شده است و بتمن را قادر می سازد تا در دمای پایین به مبارزه ادامه دهد و حتی تکه های یخ موجود در سطح شهر را نابود کند. این پوشش دارای دستکش های حرارتی می باشد که شبیه به دستکش های الکتریکی در نسخه ی اصلی می باشد و همچنین Batarang های بتمن نیز حرارتی می باشند.

batman arkham origins  cold  cold heart 2515229 قلب یخی | نقد و بررسی  Batman : Arkham Origins : Cold, Cold Heart

لباس جدید بتمن Extreme Environment نام دارد. این پوشش جدید اختصاصا برای مبارزه با Mr. Freeze طراحی شده است و بتمن را قادر می سازد تا در دمای پایین به مبارزه ادامه دهد.

شاید در نگاه اول به نظر بیاید که این پوشش از سرعت و چالاکی بتمن بکاهد ولی با تجربه ی بازی نظر شما تغییر خواهد کرد زیرا این پوشش هیچ تغییری در سرعت بتمن نخواهد داشت.البته این تنها Mr. Freeze نیست که توانایی استفاده از سلاح یخی را دارد بلکه افراد او نیز دارای چنین سلاحی هستند و اگر بتمن در مبارزه با آن ها اندکی غفلت کند به یک تکه یخ بدل می شود. مبارزه ی نهایی با Mr. Freeze نیز بسیار جذاب و دیدنی کار شده است و به خوبی حس هیجان را به مخاطب منتقل می کند، اما کاملا مشخص است که تیم سازنده از مبارزه این دو شخصیت در نسخه ی Arkham City الگو برداری کرده اند و به حدی این دو نبرد مشابه یکدیگر هستند که می توان نبرد موجود در این محتوای اضافی را یک کپی کامل از نبرد نسخه ی Arkham City دانست. از سوی دیگر در ابتدای بازی که در نقش بروس وین قرار دارید می توانید در ملک اربابی وین به گردش بپردازید و از قسمت های مختلف آن بازدید کنید. صحنه های مبارزه ی بروس با کت و شلوار به خوبی نمایانگر این موضوع است که توانایی بتمن تنها محدود به گجت ها و فناوری های خارق العاده او نیست و آموزش ها متعددی که وی در سال های گذشته دیده است وی را قادر می سازد که با دست خالی نیز دشمنان خود را شکست دهد. ماموریت های فرعی این DLC نیز بسیار کسل کننده هستند و به ذوب کردن یخ نیرو های پلیس خلاصه می شود. البته مراحل بررسی صحنه ی جرم نیز در این محتوای اضافی وجود دارد ولی در حد نسخه ی اصلی نمی باشد. صدا گذاری شخصیت بتمن در این DLC بر عهده ی Roger Craig می باشد و Maurice LaMarche نیز صدا پیشه ی شخصیت Mr. Freeze می باشد.

قلب یخی

Cold, Cold Heart با اینکه شروع مناسبی دارد ولی به مرور زمان و با پیشروی در بازی، انسجام روایی خود را از دست می دهد و نمی تواند آن گونه که باید و شاید مخاطب را با خود همراه سازد. وجود لباس جدید Extreme Environment در بازی از نکات جالب آن می باشد که می تواند اندکی از نکات ضعف این محتوای اضافی بکاهد.اگر به دنبال چندین ساعت سرگرمی و هیجان هستید Batman : Arkham Origins : Cold, Cold Heart گزینه ی مناسبی برای شما می باشد ولی اگر نمی خواهید با یک عنوان متوسط از قهرمانان محبوبتان یعنی بتمن رو به رو شوید به شما پیشنهاد می کنم منتظر Batman : Arkham Knight بمانید.

Jadval Nomre Batman قلب یخی | نقد و بررسی  Batman : Arkham Origins : Cold, Cold Heart

این نقد و بررسی بر اساس نسخه PC نوشته شده است

 

منبع: گیمفا

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام من رامین هستم ملقب به رامین سی پی یو. تو بیش تر سایت دانلود بازی و نرم افزار می بینید ولی قسمتی هم به اخبار بازی ها،گجت ها و... اختصاص داده شده. اگه مایل به نویسنده شدن تو این سایت هستید می تونید تو سایت عضو بشید، بعد تو پنل کاربری تون مطلب ارسال کنید. راستی شما می تونید اگه خواستید نویسنده ی معتبر سایت بشید(یعنی حداقل هفته ای 4 پست بگذارید) یک ایمیل به من بزنید تا من شرایط نویسنده شدن و نحوه ی نوشت پست رو به شما بگم. امیدوار هستم که از این سایت نهایت استفاده رو ببرید و به روز بشید. ایمیل من:cputecnoogy64@gmail.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    وضیعت وبلاگ را شما چگونه ارزیابی می کنید؟
    چگونه با این وبلاگ آشنا شدید؟
    به نظر شما بهترین این سه کدام اند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 966
  • کل نظرات : 102
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 141
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 746
  • باردید دیروز : 248
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,304
  • بازدید ماه : 2,389
  • بازدید سال : 29,793
  • بازدید کلی : 268,765
  • کدهای اختصاصی