همانطورکه می دانید نسخه 10 سیستم عامل ویندوز به DirectX 12 مجهز شده است. این رابط برنامه نویسی جدید اولین نسخه ای است که واقعا به طور موثری از پردازنده های چند هسته ای به منظور کاهش زمان رندر استفاده می کند. اخیرا تصاویری در صفحات وب منتشر شدند که دقیقا به این موضوع اشاره دارند.
در این تصاویر شما متوجه می شوید که فریم تولید شده در دایرکت ایکس 12 در حدود 4 میلی ثانیه به طول می انجامد درصورتیکه این رقم برای نسخه قبلی 9 میلی ثانیه بود. پس می توان نتیجه گرفت که شما با این رابط برنامه نویسی جدید از راندمان سخت افزاری بالاتری بهره مند خواهید شد. گزارشی که در ادامه می خواهیم به آن اشاره کنیم از وب سایت Little Tiny Frogs گرفته شده است.
امروزه همزمان با پیشرفت روز افزون در دنیای واقعی ، وابستگی شدیدی به توسعه دهندگان و بازیها بوجود آمده است. با این حال دلیلی که باعث هیجان زده شدن ما شده، ارتقاء عملکردی ایجاد شده در DirectX 12 است. هنگام تماشای فیلم دقت کنید که چگونه سیستم CGI (فرآیند تولید تصویر در کامپیوتر) به صورت بلادرنگ تصاویر را به نمایش در می آورد. بیشتر موتورهای گرافیکی استفاده شده دربازیها فرآیند رندر تصاویر را بسیار متفاوت تر از آنچه در فیلم ها اتفاق می افتد، انجام می دهند. اما سیستم های مدرن امروزی که به DirectX 12 و یا منتل ای ام دی مجهز شده اند، رندر تصاویر را با سریعترین حالت ممکن و مشابه با حالت پخش فیلم ها در اختیار کاربران می گذارند. کم کم باید از معیار سنجش نرخ فریم که درحال حاضر از آن استفاده می شود، دور شویم. بازیهای پشتیبانی کننده از دایرکت ایکس 12 و منتل متفاوت از آنچه امروز آنها را می بینیم خواهند بود. اتفاقی که امروزه در بازیها رخ می دهد این است که فریم ها ابتدا رندر می شوند و در مرحله بعد یکسری از فرآیندهای ثانویه بر روی آنها اعمال می شود. اما DirectX 12 یا منتل تصاویر را مشابه همان چیزیکه قبلا در فرآیند CGI استفاده می شد، رندر می کنند. ترکیب یک پردازنده مرکزی و یک پردازنده گرافیکی امروزی و مدرن به همراه DirectX 12، تجربه تصویری و عملکردی فوق العاده را به ارمغان می آورد. باید در آینده منتظر خودنمائی موتورهای گرافیکی مثل Unreal 4 ،Frostbite ،CryEngine و Nitrous باشیم.
منبع: سایت سخت افزار